Wednesday, July 25, 2012

KISAH RAMDHAN 6 semangat Komunis.

"ARGHHHHH!!....PERGI KAU SETAN!PERGI!!!" tempik Husin.
PERGILAH SETAN!!Semua terkejut,mata,debar dalam dada macam seia sekata.
"DIRESAPI" semangat KOMUNIS Seperti mana yang dikecohkan sekarang :"UMNO diresapi semangat KOMUNIS", :KATA BAPA KEPADA KETUA MENTERI PULAU PINANG.

Itu kalau disembronokan sangka,maka DIRESAPILAH buruk sangka seperti mana buruknya sangka bapa ketua menteri Pulau itu.Walhal kene mengena barang sekelumit langsung tiada,seperti kata sahabat AP "MELIHAT DARI MATA LALAT MAKA NAMPAKLAH BUSUK DAN MELOYAKAN,..LIHATLAH DARI MATA LEBAH".
(boleh ke DAP melihat dan memperakui kepimpinan berjaya UMNO dan BARISAN NASIONAL dalam MENERAJUI NEGARA,..musykil...musykil)
Sambung kata kata sahabat AP lagi;"ANDAI TERUS MELIHAT DARI MATA LALAT,BUSUK,LOYA DAN NAJIS ITU,ADALAH PERKARA TERINDAH BUAT LALAT".
(ooo...patutle suker je Demo demo nih,)sangkaan baik AP kepada "Kesukaan" DAP DAN RAKAN PARTI LAINNYA.

kita sambung cerita Husin,

"apalah lagi Husin nih"... Celah Jimi.Siapa Jimi tidaklah AP ceritakan pada Entri sebelum ini,Jimi seorang budak muda,kerjanya membantu kedua ibubapanya berniaga kedai makan di salah satu Medan Selera di Ipoh,separuh dari masa kerjanya adalah memastikan kepuasan pelanggan motor yang mahukan sedikit kelajuan pada tunggangan...yela..yela istilahnya POMEN MOTOR.

Husin berlari laju,dari tempat parking Motor dan basikal yang bersebelahan tempat mengambil wuduk dimasjid Kampung AP,tuju lariannya ialah Pak Brahim,Pengetuk Kerantung di Kampung AP,
Rupanya Husin sengaja memekik,membantutkan niat Pak Brahim,iaitu mahu mengetuk Kerantung..
Maghrib hari itu,kami sekampung berbuka dengan bunyian Kerantung yang diketuk Husin.
KERANTONG MASJID AP DULU LEBIH KURANG SEBELAH KIRI GAMBAR.... SEKARANG DAH CANGGIH...

Husin(bukan nama sebenar) : Insan istimewa,walaupun dia sembahyang ikut suka dia rukuk,sujud.Dia tak pernah kacau orang.kami juga tidak pernah menyisihkan dia sewaktu berbuka di masjid.Pun begitu Husin tak meroyan macam Bekas Menteri Besar Perak.MASUK MAJLIS ORANG BAWA MUKA SARDIN.Husin selalu datang majlis orang kampung dengan ringan tangan.
AP rindukan paluan "kompang" Husin(bukan nama sebenar)

2 comments:

  1. Hohohoho..... Teman teringat bidin.....

    ReplyDelete
  2. Bidin ade angin....baran...yang sorang lagi tu..yg selalu main kompang pakai tin milo

    ReplyDelete