Tuesday, July 24, 2012

KISAH RAMDHAN 3

Seperti dijanji,tidaklah mahu AP carikkan Janji AP kepada pembaca,iaitu Entri Politik yang berlebihan di Bulan penuh Barakah ini.

Dan tidak juga AP sekadar berjanji seperti mana Janji kerajaan Pemerintah di Pulau Pinang,mansuhkan Tol,Elaun Imam dinaikkan,Hak Melayu dipertahankan.Kg Tradisional tidak dijengkautkan.Yang realiti HANYA SEKADAR JANJI.BAGUSNYA ADA YANG TERTUNAI TANPA DIMINTA ;TIADA DEB DI PULAU PINANG.

LAGI JAUH PERSAMAAN JANJI AP DENGAN JANJI PEMERINTAH KERAJAAN SELANGOR,Jauh sangat.Manakan MAMPU AP janjikan Elaun yang berbagai,buat WARGA EMAS,BUAT ANAK KELAHIRAN,WARGA UNIVERSITI,WARGA FELDA,WARGA ORANG ASLI...MANA MUNGKIN AP MAMPU.....
JUGA ADA BAGUSNYA,...YANG DIMINTA TIADA,YANG TAK MINTA PUN TIADA,YANG ADA,"URUT MELEGAKAN" yang tumbuh selaris goreng pisang panas..DAHSYAT DAN KREATIF HASIL PENASIHAT EKONOMI SELANGOR..

Kuat rasanya PERSAMAAN JANJI AP DENGAN JANJI ZAMBRY KADIR,YER...YANG DIGELAR HITAM METALIK ITU OLEH NGA KOR MENG,YANG BERGEGAR KAWASAN CERAMAH PAKATAN DENGAN DEKAH TAWA BERSULAM TAKBIR,ATAS JIJIKNYA MEREKA MELIHAT INSAN HITAM ITU.

ATAS KUATNYA PERSAMAAN ITU,..."TIADA TERTINGGAL,TIADA TERPINGGIR"....

Maka AP penuhi Entri Ramadhan ini dengan pelbagai kisah ramadhan AP...buat renungan dan pedoman..

Ada Entri: bunga api,janji puasa,panjut,hantu sorok..pheww,dah bersarang semua kenangan itu diminda AP ini,tinggal rajin tidak jer lagi,sibuk atau lapang masa,ada permintaan atau tidak..

So korang camne? Rajin berjanji ke tidak?
Ikutlah...yang penting LAKSANAKAN APA YANG KITA MAMPU,JANJI DITEPATI.

Perakcybertroopers mana ada janji janji,kitaorang rileks jer..meh join.

No comments:

Post a Comment