Wednesday, July 25, 2012

KISAH RAMDHAN 5

"Siapa lagi nak ikut?"..getus Abang Mokhsen yang juga sedang mengira ngira songkok yang melekst rapat di kepala Kami,
"Saya!saya!" banyaknya tangan yang sedang menjulang,kelam kabut seketika Abang Mokhsen dibuatnya,langsung batal kiraan songkok sebentar tadi.

Bagi kami anak kampung,mustahillah andai tak kenal dengan Abang Mokhsen,serban melilit kepala,kaki seluar singkat atas buku lali,murah senyuman,anak kepada GURU AGAMA,Abang kepada Cikgu Jah (GURU TABIKA KEMAS).BILAL di masjid kampung.Kadang mengganti bapanya mengajar muqaddam.

Kala itu menjadi APPRENTICE kepada Abang Mokhsen,merupakan idaman kepada semua anak anak kampung AP,KETOKOHAN DALAM ILMU AGAMANYA,BUDI BICARANYA,PERILAKUNYA membuatkan semua kami kami ini kagum dan antara kami menanam azam dan cita cita mahu menjadi sebaiknya.

AP menjulang tangan..dalam tidak ketahuan,:"lantaklah.. jadi yang penting mahu mengikut serta program Abang Mokhsen"...hati kecil ini berkata.


DAN...TOLONG...TOLONG JANGAN SAMAKAN AP DENGAN REAKSI SEMBRONO PENYOKONG PAKATAN,ASAL ARTIS BERCERAMAH....TAKBIR!...ASAL SEPOTONG SURAH...TAKBIR!
TOLONG...TOLONGLAH TIDAK SAMAKAN REAKSI AP DENGAN KEKAGUMAN PENYOKONG PR DENGAN "USRAH"tweetter USTAZAH ABBY ;"..mengucap dua kalimah Shahadah,belum tentu lagi NABI MUHAMMAD MENGAKU UMATNYA.."
DAHSYAT LEVEL KEIMANAN PENCERAMAH PENCERAMAH DASAR PARTI PAS INI..DAHSYAT...MENGGERUNKAN.

Sudahlah kita teruskan saja bicara tanpa "USTAZAH" itu..

Julang tangan kami semua tadi disambut gembira Abang Mokhsen.Ada pesannya kepada kami.

"Lepas TERAWIH nanti,balik rumah dulu..bagitau Mak Ayah,cakap kamu semua ini nak bermalam diRumah ALLAH.KITA QIAMULAIL,"..

DAN UNTUK PENGETAHUAN PEMBACA,MALAM ITU KAMI ANAK KAMPUNG SERAMAI KURANGLEBIH 30 ORANG, MENGIMARAHKAN RUMAH ALLAH DENGAN BIMBINGAN IKON SEBENAR...ABANG MOKHSEN,
(sampai sekarang ada bendera UMNO dekat depan rumah Bapa Abang Mokhsen)

Perakcybertroopers pun ada Icon macam Abang Mokhsen...nak kenal?..jom join kami.

2 comments: