Thursday, July 26, 2012

KISAH RAMDHAN 7 Parang Ditangan Budak itu.

Parang ditangan budak itu.Nampak serius pada riak wajahnya,tiada tanda tanda penyesalan.Bahagian atas badannya bogel tanpa baju.
Hela nafasnya bulat,tekad.
Andai ditilik pelangkah,nafas tidak tersangkut,lelangit tidak tercuit.Sah langkah budak itu tidak berpatah.

Salah menelah,maka cerita AMUK DI PUTRAJAYA pastinya terpacul keluar.

AP tidaklah berniat untuk mengasak minda pembaca,seperti mana Parti Pakatan Rakyat yang secara terus terusan mahukan rakyat Negara ini PERCAYA DENGAN PENUH YAKIN : KERAJAAN BN INI ZALIM,MEROMPAK HAK RAKYAT.Sehingga perutusan puasa pun mahu diasak ayat zalim,perompak (cisst...buang karan betul)Tiap kali demonstrasi,wajid ada kain rentang"ZALIM,PEROMPAK HAK RAKYAT"
(Ahli Parlimen Gopeng Lim Bhoon Chye dan Radzi Zainol punya kesukaan tu)

Jadi dari terus menelah dan bersangka salah,
Tidak mahu pembaca melihat dari mata lalat,
Dan mengotakan JANJI DITEPATI  oleh AP
Bersempena Ramadhan.

Kisah ramdhan 7 Parang ditangan budak itu,sebenarnya cebisan kenangan AP melihat anak muda kampung, LEMAN.. Yang setiap kali Ramadhan tiba,maka persiapan membuat panjut pastinya bermula awal. Dan kalau boleh AP gambarkan,maka pada AP, seni membuat panjut buluh oleh Leman..terbaik.
Leman juga pengusaha pertanian kontang,DULU,KINI dan SELAMANYA harapan dari AP,tebu dan jagung waktu berbuka AP satu ketika dulu,sudah tentunya sedekah dari dia.
Mata Parang ditangan budak itu,Leman....pastinya bertemu RUAS BULUH di Kuala Punti.(Leman sudahpun berkahwin)

Dan,Korang rasa rumah Leman tu gantung bendera apa...hehehhehe

Ada lagi,AP tahap seniman main badminton nih..ala Chong Wei pun ada... Pun sebab selalu kena smash dengan Leman dan Rahim adiknya..

No comments:

Post a Comment