Wednesday, July 11, 2012

KEGEMPARAN KIAMAT PETANDA DI MALAYSIA!!

Menitis air mata AP,bukan kepalang lajunya air mata berjujuran tatkala mendengar kisah KIAMAT yang Ustaz sampaikan,Nahu dan lenggok bahasa ustaz cukup meruntun perasaan.Malah separuh kelas AP tika itu hanya dihuni sayu dan keinsafan...
Sempat jua AP mencuri pandang pada gadis kegilaan kelas AP dan kelas sebelah itu,wahh..tak segan silu juga titis air matanya keluar...


SPONTAN sebenarnya kenangan diatas keluar diminda AP,kenangan bersama ustaz tika AP kecil kerap benar mengunjung AP sekarang,kerap...SEKERAP LIM BHOON CHYE DAN RADHI ZAINOL PAKATAN RAKYAT GOPENG BERDEMO MENBANTAH Pembinaan Sekolah Agama Rakyat Taman Desa Aman.
namun bukan SEBAB DEMO itu yang menyebabkan terkenang Usrah ustaz Musa itu.

GEMPAR YANG AP MAKSUDKAN BILA MANA TERKEJUT DENGAN ADANYA INSAN YANG MENGAKU "IMAM MAHDI" terkemudian pula diteruskan ke"GEMPAR"ran itu dengan amukan di pusat pentadbiran kerajaan di Putrajaya.Apatah lagi dengan berakhirnya riwayat "Insan NINJA" ditangan pihak berkuasa.

"Maka,....KIAMATLAH DUNIA INI SETELAH MENINGGALNYA IMAM MAHDI,"..antara kata kata ustaz Musa tatkala memberi usrah kepada kami dulu....

MAHU KIAMATKAH DUNIA!?! Dan sudah tentulah jawapannya belum ketentuan Ilahi.

Andai dulu,linangan airmatalah mengiringi berita seperti ini buat AP...Namun kali ini sayu dan kekesalan yang melanda apabila mendengar "DEMIKIANLAH SUDAH JANJI IMAM MAHDI DI DUNIA INI"
Bagaimana seorang itu mudah di manupulasikan hanya atas sifat kekaguman terhadap insan lain.
Melayari blog insan tersebut,cukup menggambarkan betapa terganggunya insan itu.betapa mudahnya manusia terganggu ini dieksplotasi atas kepentingan POLITIK..

Dan kesemua diatas,mana mungkin berlaku jika setiap Parti Politik di Malaysia ini menanamkan sifat sayangkan negara,hormati lawan dan menolak fahaman ekstrim dalam mencari kuasa.

Sebagai blogger,AP MENGHARAPKAN AGAR BLOGGER MILOSUAM TAMPIL MEMBERI KERJASAMA.MUSYKIL,BAGAIMANA BLOGGER MILOSUAM ITU BOLEH BERADA DITEMPAT KEJADIAN (juga blogger pertama yang mengeluarkan klip video insiden tersebut di youtube)

Soal nyawa,bukanlah pertaruhan.
Soal Agama,bukanlah gadaian.



Kerana kuasa,nyawa insan tidak berdosa diperalatkan.....

Mari bersama PCT,kita bersama membina negara.

5 comments:

  1. Minat betul baca nukilan AP

    ReplyDelete
  2. Petikan dari blog Jaya Negara yang ternyata menyanjungi Mantan PM.:
    "Dr Mahathir pernah dikafirkan semasa mengusulkan pendapat supaya Alquran diubahkan kepada banyak bahasa supaya mudah dipelajari. Hariini cuma ada terjemahan kebahasa-bahasa lain. Terjemahan tidak sama. Itu bukan yang Dr Mahathir maksudkan. Ia berbeza dengan kitab Injil telah lama diubah dan Wal hasilnya Kristian dianuti lebih dari 2.2 bilion penduduk Dunia. Penat orang tua ni menjawap. Dr Mahathir satu-satunya manusia berjiwa besar yang aku temui diMalaysia hingga hari ini. Jika dia masih mahu menjadi Perdana Menteri Malaysia pasti aku amat-amat bersetuju."

    ReplyDelete