Wednesday, April 24, 2013

CALON PKR BEHRANG MB WANNABE...

Maka benarlah kata orang lama..."lagi banyak berkata,maka lebih terdedah peribadi diri"
Begitulah kerenah mamak dikedai yang menjadi " pejabat / tempat menulis /pengumpulan Idea untuk AP,

Lagi lama AP disitu kata tuan punya kedai lagi ramailah pelanggan yang datang,TERTONJOL KARENAHNYA yang mahukan AP kekal menjadikan restorannya tempat AP menulis..
Ya benar sahabat,AP hanya blogger jalanan..

AP sepertimana Calon PKR UNTUK DUN Behrang,Mejar(B) KAMAL BADRI, tetapi diNAFIKAN OLEH DE FACTO ANWAR kerana hanya bersara sebagai MEJAR...bukan BERSARA BRIGADIER JENERAL..tidaklah mengilakan status atau pangkat ; pelaris kedai Tidak juga mahu dijadikan Icon kedai Mamak dan sebagainya.Seperti mana DE FACTO ANWAR MENGANGKAT CALON PKR BEHRANG HADI KHATAB ITU SEBAGAI PRESIDEN MAJLIS RUNDINGAN yang dikatakan sama tarafnya dengan MAJLIS KESELAMATAN NEGARA (MKN)

Mengenang kerenah De Facto Anwar yang TERTONJOL SIFAT MUNAFIQNYA dengan JANJI,membuatkan AP tertanya tanya bagaimana dia boleh menjanjikan jawatan MENTERI BESAR NEGERI PERAK kepada Hadi Khatab yang dipecat dari perkhidmatan itu.

Bagaimana pada suatu ketika pula,De Facto Anwar Itu berjanji dengan penyokong PAS bahawa dia akan pastikan NIZAR JAMLUDDIN bakal menjadi MENTERI BESAR PERAK.

Soalan AP,apakah kata kata De Facto itu adalah "MANIFESTO" sebab kerana kalau ITU SALAH SATU DARI MANIFESTO PAKATAN RAKYAT...maka AP yakin penyokong PAS dan PKR akan berbalah pula dengan PENYOKONG DAP,sebab sudah tentunya penyokong DAP berkata :
"MANIFESTO BUKAN JANJI maa...dia tara manifesto sama DAP..sama u orang saja"
Maka DAP lah berhak meletakkan wakil mereka sebagai Menteri Besar kerana DAP tahu penyokong PAS dan PKR akan akur Bila DeFacto Anwar berkata "itu hanya manifesto... Bukan janji saya"..begitulah fikir logik AP,

Biarlah logik atau tidak fikir AP itu.

Seperti biasa,selaku "BAKAL MENTERI BESAR PERAK" tentulah AP mahu tahu latar belakang pemimpin yang "BAKAL" itu.Maka AP juga membuat carian serta carian

Dan Ini yang mahu AP kongsikan bersama rakan SINI
Korang nak tau berapa kos-nyer? Teman diberitau satu unit speaker tu dibeli dengan harga RM600,000.00. Itu tidak termasuk kenderaannya tau. Lepas tu dia hentam beli sampai 10 unit…. Tak ke RM6 juta tu? Makin parah lagi, teman dimaklumkan yang air force tak lagi pakai speaker tu sebab langsung tak berkesan. Membazir duit kerajaan betoi…-

Antara petikan penulisan rakan blogger AP itu.
Nilailah dengan akal yang waras,jiwa yang tenang..
Terdedah sedikit peribadi calon PKR ini....


No comments:

Post a Comment