Sunday, August 5, 2012

KISAH RAMDHAN 14 (Hantu) seramlah pulak

Huarrhgghhh makan budakk...
Ini bukan mak lampir

Thrillkan tajuk entri AP kali ini.
Seram bro,serius seram.Apa kata kita cerita hal lain.Mana pulak ada hantu syaitan berkeliaran dalam bulan ini...yer tak.
Adalah sikit sikit kena mengena,macam bau bau bacanglah lebih kurang.

AP tahu,korang mesti nak tahu juga sisi gelap AP dalam Ramadhan dulu dulu.betul tak.?takkan lah mulia belia benar AP masa remaja remaja dulu.Bukan lah AP ini sependapat mulia sama dengan artis ustaza Abby ,kena tunggu kerajaan bertukar baru dia rasa dia dapat peluang berlakon lagi,maklumlah bila sudah bertudung,industri filem dan media di Malaysia ini mana ada tempat untuk artis bertudung,(Ana Rafalie artis Singapura gamaknya,Sheila Rusly artis Lubnan fikirnya kot)Pffft..mata lalat betullah.

Antara sedikit kenangan AP kongsikan bersama (jangan mengata,jauhi fitnah)
Setidaknya AP mengaku,tidaklah macam seorang Timbalan Presiden Parti Addin itu,kena tangkap basah dengan isteri orang,atau sepertimana Penasihat Ekonomi gaji seringgit yang berjaya menaiktarafkan INDUSTRI URUTAN MELEGAKAN di Selangor sehingga begitu rancak wujudnya mampu menjadi TERAS EKONOMI NEGERI YANG UTAMA.Berkenaan klip aksi pertarungannya dengan seorang gadis China."muka macam saya...tp perut bukan saya"?.... yeiiii!!!!!appadda!
"ISTERI SAYA HANYA RAKAN TIDUR DALAM PERNIAGAAN" kata pendakwah yang terkenal dengan surah "ala" .Yang cukup digemari oleh penyokong PR di Perak.
Asal dia baca surah "ala" dia,....gempita padang ceramah dengan jerit TAKBIR,
Asal dia mengata Zambry BIN Abd Kadir Metalic,berdekah dekah "umat yang sama BIN yang berada di tempat ceramah itu ketawa.( pendakwah itu bukan Islam,aik? Pun diorang boleh takbir?suka?)

Hehehhe,jauh sangat melencongnya AP ni,nak mengaku pun jalan cerita masih panjang.
Ini sedutan bualan melalui telefon :
"weii... Mana?" insan a bertanya.
"on the way"...insan b menjawab.
"banyak?" insan b tanyakan pula.
"tiga"...jawapan insan a.

Dua pertanyaan dan dua jawapan itu panjang maksudnya."weii..Mana?" : biasanya orang ini sudah menunggu di Port/tempat lepak@buang masa kitaorang.Jadi yang menjawab itu biasanya memikul tanggungjawab memastikan bekalan untuk "ehem ehem" kitaorang sampai..(dulu dulu, "anak cina" itulah runner kami,dia salah guna wajah.Bukan kitaorang yang suruh.)Jadi lebih kuranglah AP ceritakan sedikit kenangan sisi gelap AP buat pembaca.Hehehhe..

Kesimpulan dari cerita;
Kalau dah hantu syaitan kena rantai bulan puasa,siapalah yang ambil peranan jadi hantu,siap boleh selamba runner bekalan.... "anak cina" tu kan....bukan AP,hehehehe


"Weiii...mana?".
Yang baik jadikan tauladan,yang tak elok buat sempadan.
Lihat dari mata lebah,jangan dari mata lalat.





3 comments: