Monday, August 6, 2012

KISAH RAMDHAN 15. (kena Tangkap macam tangkap khalwat)

Ini Badrul Amin bagi yang tak mengenali wajahnya.
Kami berlari bagai nak gila,Kali ini mana mungkin tertangkap.Sempat juga menoleh sahabat AP,habislah andai kata dia tertangkap.Dia cekap meyelinap.Dia boleh mengagak gerak.Baju sudah tukar,tak pakai sudah baju melayu abang.Kembangnya mengganggu aliran angin.Corak larian terbantut andai meminjam lagi baju abang.
Semalam, akibat besarnya baju melayu abang yang AP pinjam itu.Cepat sangat tertangkapnya.

kalau kirakan tangkapan sekarang...
Lagi cepat dari tangkapan khalwat Badrul Amin,tak kenal?yang kena tangkap 3PAGI tu.Yang berjawatan Pengarah Penerangan Kerajaan Selangor.Pakar Tazkirah dan Motivasi buat Isteri Isteri orang.Pemimpin PKR Selangor.
Kenalkan?
Ala... Yang satu dunia menyaksikan "KEBAL"nya Badrul Amin itu .."saya dipukul oleh 20 orang lelaki yang tidak saya kenali"..
(esoknya steady je keluar tv sikit lebam pun xde..pffff)

pukul berapa AP kena tangkap masa zaman budak dulu? Awal..dekat dekat abah nak abis terawih.
Kes sama??..Jauh sekali,AP mana bijak bab motivasi Isteri orang ni...ayat awek pun ilmu tak khatam lagi sampai sekarang.
Jhuer,Sauk,Majid,Nizam Pakjid.Diorang dalam satu kumpulan.
AP,Giant,Man Ken,Chek,Alun yang ini lebih kurang tag team AP malam itu.

Ini la kumpulan gerila dan keselamatan  kampung badge budak budak baya AP ketika itu .juga dikenali dengan permainan POLIS SENTRI.
Gambar hiasan

Sekarang mana ade,korang main PS je kan...
Sambung kisah ramadhan AP dulu dulu..
Pasal baju pinjam,semalam AP orang pertama dalam kumpulan kitaorang yang tertangkap..Ingat ye,tertangkap main POLIS SENTRI bukan dalam bilik hotel,bukan jam 3 pagi.

Hari itu,selepas memakai t shirt sendiri pun,berbanding hari sebelumnya ala ala  jubah Badrul Amin (baju abang)yang menyebabkan tertangkap,Masih juga
AP orang pertama kena tangkap main polis sentri time abah terawih..

Moral cerita ;
Baju seolah ustaz ke ulama ke kalau dah larian cam siput,tetap kena jugak..
Ingat tu Badrul Amin... Pakaian tak mencerminkan diri..




1 comment:

  1. Oooo.... Main polis sentri.... Ingat amender tadi...

    ReplyDelete