Friday, August 17, 2018

VIDEO YAHUDI BANGGA BANTU PH JATUHKAN KERJAAN BN


Puak Yahudi US rupanya memang mahu menjatuhkan kerjaan sedia ada (BN) semenjak dulu lagi dgn membantu pembangkang (PH) mendakwa kerjaan tidak demokratik kerana bertahan terlalu lama selama 61 tahun dgn satu parti yg sama.

Daniel Twining yg juga semenjak dahulu yg sentiasa berkempen memburukan China dan Russia tidak segan silu menganggap kejayaan mereka membantu menjatuhkam Kerajaan Malaysia, beliau juga diantara yg ,enkadi nadi kepada NDI yayasan yahudi yg terkenal dgn perang saraf memerangi Islam global yg ada kaitan Freemansion.



Apa yg disorok ttg kebenaran adalah mereka tidak katakan orang yg mereka bantu Tun yg juga meraih bantuan mereka adalah juga yg menjadi PM selama 22 tahun lamanya dalam BN dan semua PM selepasnya punya jangka tadbir yg pendek akibat beliau campurtangan dan menjatuhkan termasuk Anwat Ibrahim yg akhirnya tidak menjadi PM selepasnya akibat merengkok dipenjara.

BN juga bukan satu parti tetapi punya kompenan dari pelbagai bangsa. Itu tidak disebut oleh mereka. Memang kalau kita lihat sejarah mmguak yahudi yg sebenarnya kuasa besar di Amerika memang mahu kaitkan bantuan kepada negara terutamanya berlandaskan Islam supaya JASA boleh dibalas dengan hubungan erat seterusnya, dalam ertikata campur urusan negara tersebut, tidak meminta yg besar sebaliknya cukup hanya kononnya negara yg demokrasi supaya tidak memghalang puak Libreal, LGBT termasuk Gay, Lesbian, transeksual dan seangkatannya sepertimana mereka bebas dan diangkat diAmerika.
Jangan lupa atas sebab itu setiap tahun bakal dinobatkan anugerah Preaiden US kepada Pondan Terpilih menerimannya di Negara mereka dan diberi layanan serta hak istimewa di sana .

Dalam video ini juga mereka memuji pemansuhan hubungan perjanjian yg membabitkan ekonomi dan pembangunan negara dgn kerajaan China yg dilakukan secara Drastik oleh Kera jaan Baru (PH). Rakyat juga agak tergamam bila kera jaan memutuskan hubungan dgn China secara tergesa-gesa tanpa kajian dan terus menuduh dan memberi alasan pembaziran wang rakyat selain MK menuduh disinilah Najib mencuri utk kroni.

Sebaliknya kelebihan perjanjian dgn pertukaran antara negara seperti import China terhadap Minyak sawit, Durian dan lain-lain secra lansung juga terhapus, China mengalih impot ke Indonesia utk sawit manakala Musang King kini menjunam kerana mereka beralih ke Thailand dengan Durian Muthong yg juga merupakan laba besat petani disana sementara dinegera kita Felda merundum tersungkur bila harga sawit hanya mencapai RM 200+ dari RM 600 satu tan. Usaha memujuk kembali China agak terlambat kerana semua barangan tersebut keperluan harian dan tidak perlu tunggu atau sekali sekala di import.

Seperti Biasa Amerika merasakan dgn pemutusan perdagangan negara dan projek mega ini satu kejayaan bagi mereka kerana. China juga musuh politik dan ekonomi mereka  yg punya kuasa besar didunia. China juga merupakan saingan kuat bagi mereka khususnya dari segi penjana ekonomi negara.

Kita berharap jangan kuman seberang laut nampak sebaliknya gajah didepan mata tidak diendahkan, apa sahaja tindakan yg dibuat nampaknya negara akan terus kehilangan dan semakin rugi. 1MDB yg dikaitkan entah kemana sudahnya, akhirnya yg dikatakan ada unsur rasuah cuba dikira semula utk buat yg baru utk contohnya projek ECRL nyata jauh lebih mahal dari sebelumnya.  55b ke 88b jadinya



Dalam soal lain pula rakyat terasa dianggap tidak cerdik dan hanya Wajib terima bila kita makin hilang eset dgn tindakan demi tindakan,  Rakyat wajib percaya negara sedang rugi akibat kerajaan dahulu dari mulut mereka, mereka nampaknya sedang memberi alasan semua terjadi akibat rasuah dan samunan kerjaan dahulu. Khazanah contohnya cuba dimalukan dgn penjualan pakaian dalamm kononnya hampir 7 juta terpaksa dihapus kira dan spt dirancang dan ada agenda lain padahal eset Kazanah dari 33b kini sudah mencapai RM130b terkumpul tidak pulak hendak disyukuri,
Yang kita takut yg sekecil itu dibesarkan sudahnya nanti yg terkumpul juga lesap akibat percaturan yg kita tidak ketahui,

Semua pengarah urusan ditekan dan dimansuhkan dan diganti atau dilantik diri mereka sendiri, soal janji awal dan laungan keramat DS Anwar Ibrahim sebaik bebas dari penjara masih diingat oleh semua ' Kita kasi tendang semua jenis ini (pemimpin yg ambil jawatan tak sepatutnya) keluar! Pemimpin kena Kerja untuk rakyat bukan melobi utk pegang jawatan besar" inilah yg katakan bukan lantik diri sendiri dan kroni kini mereka juga yg laksanakan segera bila berebut duduk di kawasan emas negara.
Khazanah hilang 3 billion akibat 7 pengarah urusan serta pimpinan tertinggi akur tekanan dan meletak jawatan.

Apa lagi yg kita akan kehilangan...... Tikus tentunya tidak akan dapat baiki labu kononnya utk buat rumahnya sendiri sebab bila mengigit terasa labu sedap dibaham. Alasan utk rakyat ' labu bukan boleh dibiar lama nanti kering dan tidak segar lagi, jafi kena dihabiskan supaya tidak rugi" utk alasan terbaik salahkan petani kenapa ditanam dan ditani buah labu?

@ Ot@k K@n@n

1 comment:

  1. Pulau batu puteh... Hilang.. tUrn dan pakatoon punya kerja..

    ReplyDelete