Wednesday, August 1, 2018

BAKAL SAMUN BESAR DI KHAZANAH, HOREY DAN TEPUK-TEPUK


PAKATAN HARAPAN SBB NEGARA RUGI SETIAP HARI DGN KEHILANGAN BANYAK ESET DAN KEWANGAN NEGARA.

Sedar atau tidak, Kaedah menakut Rakyat dan Negara kononnya negara berhutang dan semakin miskin cukup berjaya, diselitkan drama tabung seolah begitu kronik pada tahap serius, sebaliknya dumasa yg sama mereka akan buang dan masuhkan segala kekuatan yg sebenarnya menjadi musuh tujuan untuk mereka menguasai segala kewangan Negara.

Seperti dilihat isu KHAZANAH yg juga menjadi penyumbang kestabilan dan kemajuan  ekonomi Negara dimata dunia meyakinkan kestabilan utk pelabur berhijrah dan melabur di sini. Mereka tahu disinilah mengalirnya diantara sumber kekukuhan newangan negara. Untuk melanun sudah tentu semua yg bijak dan telus selama ini dari segi pengurusan nadi kejayaan Khazanah mesti disingkirkan supaya mudah digantikan dgn mereka sesama mereka yg boleh mengeledah harta yg terkumpul.

Jadi tidak hairanlah isu paling kelakar dan pelik bila perlantikan semula semua kroni yg disindir rakyat bila aku lantik aku, aku lantik kau, kau, kau yg semua blh beraku dgn aku. Setakat menahan gegendang telinga menahan sindir ini apalah sangat kalau dibandingkan HARTA yg mengunung ditinggalkan.
Soal alasan kalau jahanam telah pun dari awal di Doktrinkan ke pemikiran rakyat negara tengah miskin dan tak ada duit,  juga ditanamkan dalam otak rakyat yg cukup diBODOHkan supaya alasan utama sudah diterima kononnya, kerajaan BN meninggalkan hutang dan miskin kepada KERA Jaan Pakatan Harapan yg hanya berjanji utk harapan sahaja.

Untuk seusia 93 tahun apa lagi nak difikirkan ttg akan datang negara bakal miskin kalau disamun mereka ? Yg penting peninggalan untuk 7 keturunan sudah terjamin tidak akan miskin seluruh anak beranaknya yg tidak akan fakir dalam tempoh puluhan tahun. Kalau benarlah KHAZANAH itu bermasalah sudah tentu dalam tempoh sehari semua pengarah urusan yg undur diri bila ditekan dan disingkirkan menyebabkan kehilangan sebanyak 3 billion ringgit kalau kita bandingkan dgn kutipan tabung harapan yg hanya sekitar 1j ringgit sebagai tagan wayang mereka menipu rakyat.

 Kalau benarlah negara sdg miskin kenapa tidak dikekalkan atau dpanggil sahaja pentadbiran najib utk berbincang itk menyelamatkan negara sebagai tanggungjawab kepada negara dgn telus. Hehehehe betul juga keadaan yg paling baik menyamun boleh banyak jika semuanya penyamun yg boleh berkongsi, mana jadi kalau ada pula Polis dikalanga  mereka.....

Lihatlah sendiri video yg dipaparkan bagaimana Tan Sri Azman Mokhtar dihari akhirnya di Khazanah.Diberi tepukan yg hiba dari semua yg bersamanya sebagai satu pasukan yg amat baik, malah ada yg sebak dan tidak menahan air mata diperpisahan tersebut. Sebagai ketua keluarga dia juga mengakhiri profession dalam khazanah dengan berani dan gentelman kerana dia tahu apa yg sudah dia baktikan keatas keluarga besar khazanah dan Negara. Besar jasa beliau terhadap Tranformasi Malaysia dan ekonomi Negara. DS Najib memilih orang yg tepat memajukan negara. Nampaknya kita bakal berdepan dgn satu lagi kerisauan bila Khazah juga bakal menjadi mangsa rakus dijahanamkan nanti.

Apa pun admin nak bagi tahu yg bakal ada isu lain yg akan keluar selepas ini dgn bantuan tular oleh the great Bean army dan cacai hangguk. Semuanya bagi menutup isu besar spt Khazanah yg sdh diKronikan mereka utk melanun. Kami sudah bersedia mendedahkan kegiatan sebenar the RBA dan operasinya dlm sedikit masa. Kita tunggu.....

@ Ot@k K@n@n wahai meteli.... ready arrhhh statmen bodoh korang bagi rakyat geli dan melalak. 

No comments:

Post a Comment