Tuesday, November 27, 2012

HALAL?!?

.CARIKAN PERSAMAAN.
1.
Juga masih dengan hal semalam,tapi bukan KEKALAHAN semalam yang perlu diingatkan.Kalah menang sudah tertulis,dilihat dan juga telah terpampang di dada akhbar utama maupun kurang utama.
Yang nyata,besar perhatian yang diberikan seluruh rakyat negara ini apabila Malaysia tewas semalam.

Dan seperti mana menjadi kebiasaan rakyat Malaysia ; Perlu ada "sesuatu" @"sesiapa" untuk dipersalahkan atas peristiwa tersebut.Antara senarai "sesuatu" dan "siapa" yang rancak dikatakan ;
@apek@Dato Raja @Safie @ FAM@Presiden@hal kawin@bayaran perpindahan dan berbagai bagai.....paling tidak dilupakan ini :@najibrazak (kerana perjumpaan beliau bersama Harimau Malaya) dan semestinya datang dari pendukung Parti PR.

Buat peminat bola..AP faham..
Setidaknya menjadi UBAT PENENANG @"alasan"buat ketumbukan gelodak yang bersarang dijiwa.

Buat peminat bola@penyokong PR
Berdoalah cari ketenangan diri,banyak sangat hilang rasional kewarasan diri apabila dicampur aduk dendam.

2.
.....
.......
"DOA untuk menghancur dan menjahanamkan Umno-BN yang disebut di Stadium Sultan Muhammad IV baru-baru ini adalah bermaksud mengalahkan parti dan gabungan tersebut dalam pilihan raya umum akan datang.
Dalam arena politik Malaysia, Pas dan Umno sekian lama bertanding untuk memenangi hati rakyat bagi mendapatkan kuasa pemerintahan. Dasar sekular dan nasionalis perkauman yang diperjuangkan oleh Umno-BN jelas bertentangan dengan dasar Pas yang ingin menegakkan Islam yang syumul dan menyeluruh.
....
......
Dasar Umno-BN inilah yang telah membawa banyak kerosakan dalam masyarakat dan negara. Keruntuhan akhlak, gejala sosial, pecah amanah, peningkatan jenayah, kehancuran institusi keluarga, dan lain-lain adalah bahana daripada pemerintahan Umno-BN selama ini."

* Azhar Yahya, Timbalan Pengerusi Ulama Pelapis Pas Pusat

Antara isi kenyataan saudara Azhar Yahya yang sempat AP sisipkan buat tontonan pembaca.Setelah dipersoalkan kewajaran "teknik" BERDOA sedemikan oleh kebanyakan peminat politik seagama di negara ini.Malas nak ulas panjang tiga gulungan kertas.Sebab membaca kenyataannya sudah menyebabkan senak mata,sebu perut dan percuma menambahkan pahala kepada beliau.(AP nak gelak sebab dia bagi kenyataan sebegitu)

Agak agak,dasar 20 tahun lebih memerintah sesebuah negeri melahirkan apa?

Dasar yang pertama PAS apa agak nya? Cuba buat carian.. (kejutan)
Dasar Negara Islam tu bila pulak agaknya?
Dasar negara kebajikan?Hudud?
Eh, masa Konvensyen Pakatan Rakyat yang terbaru setuju terima dasar apa?(pun cuba buat carian...kejutan juga tu)masa muktamar jadi lain..

?????...Dasar jelas?

"150 orang setahun telah memeluk islam setelah diberi kefahaman oleh tok guru"(diandaikan)
"67 orang juga telah mendapat hidayah hasil "Usrah" Timbalan Presiden Parti"(diandaikan)
"78 keluarga islam berjaya keluar dari kepompong miskin tegar hasil kepakaran Yayasan yang dikendalikan oleh Majlis Syura Parti".
(diandaikan)

????????...... Ada?

Kalau dinilai dari sudut ketokohan dan kepakaran dua puluh tahun.....iaitu berkata kata.

Baiklah,akhir rangkap ini AP serahkan kepada pembaca untuk memahami antara peristiwa 1 dan 2 diatas,Iaitu : MENCARI PERSAMAAN.

Carian persamaan oleh AP : "HALAL"dan "CARA"

* cara untuk meng"halal"kan perbuatan.
cara mengkambinghitamkan pihak lain.





Kami di PCT selalu mengeteh kat kedai "halal" je... Nescafe dengan teh tarik selalunya..Nak join?hehehe.

Ni gambar sisipan doa buat pembaca...sah tak mintak KO kat sapa sapa































No comments:

Post a Comment