Monday, April 9, 2012

PAKCIK DEPAN SOGO VS PAKCIK KENA SOGOK

"Pakcik duduk depan sekali".."tak boleh dah,pakcik juga perlukan peminat".. Muncung pakcik itu mengumat ngamit meneruskan bebelan yang mungkin hanya difahami para pendeklamasi dan para puitis bait bait syair,sukar sedikit bagi mereka yang suka berpantun...walaupun dikategori dalam warisan yang sama,

"Pakcik ni pengkarya novel,syair,puisi...malah lagu juga pakcik terkadang buat...cuma tak didendang dalam radio jer"...sedikit tinggi nada pakcik tua itu menekan suara.

"JADI MENGAPA SEORANG LAGI PAKCIK TUA YANG TAK PERNAH BERKARYA LAGENDA ITU YANG DISANJUNG?"...MENGAPA PAKCIK TUA YANG HAMPIR BERBAU TANAH SEPERTI PAKCIK INI YANG KERAP DITONTON ORANG???".... menyoal pakcik tua itu....Kepada siapa?...entah.
"SUMBANGAN BESAR MANAKAH YANG MAMPU MEMBUAT RIBUAN PENONTON MENGULANGKAJI WATAK VIDEONYA?"... Soalan lagi yang keluar dari mulut pakcik tua itu.


Ah,sempit sudah ruang mata AP menekan nekan cermin hasilan "NADIRBUMI" ini.Mahu tahun depan,anugerah sasterawan muda dicermin bingkai hiasan dinding,andai diteruskan penulisan berat sebegini..dan sudah tentunya tahun berikut...AP diangkat untuk mengetuai "DEMO JENGKIT KAKI SEBELAH" wahh..jauh dah tu.
Hahahhaha

SEBENARNYA,AP CUMA MAHU BERKONGSI KENANGAN PAKCIK TUA DEPAN SOGO DALAM BICARANYA MENGENAI HIMPUNAN BERSIH 2.0,







Ini linknya bagi mereka yang masih belum berkesempatan melihat

Selepas itu bandingkan pula seorang lagi "PAKCIK TUA" yang akan mengambil alih watak utama persembahan BERSIH,

Lupa.Lupa agaknya pakcik tua itu,watak utama sebelumnya itu siapa.Jasanya kepada agama,jasanya kepada bangsa.Arghh,persetankan semua itu pakcik...
Yang penting!sogokan berupa semangat pasti pakcik dapat.

AP MENUNGGU VIDEOCLIP DI YOUTUBE "PAKCIK TUA" penyair INI YANG MENJADI HITS SEPERTI pakcik tua depan sogo
kurang kurang 300 ribu visitors...yer tak.





ps : "pakcik tua penyair" itu tidak AP lampirkan wajahnya.(belum layak nak dibandingkan dengan pakcik tua depan sogo itu).

No comments:

Post a Comment