Monday, March 12, 2012

RAMALAN UPCO ATAU ??????

RAMALAN UPCO ATAU ULAMA



Gula gula apa lagi?!?..BRIM!!   1AZAM!!..KR1M!!..1SARA!!RUMAH PERTAMA!!KENAIKAN GAJI!!wahh takkan habis lagi nampaknya siNajib Razak..memang betul betul terpukul kali ini,bukan sikit sikit gerakan yang harus dibuat bagi menangani gelombang anak Razak ini.Apa ilmunya sehingga menjadi bualbicara dari si penjual sayur kampung di Hulu Perak hingga ketengah lauatan dibicarakan tindakan anak Razak itu oleh sipenarik pukat laut lepas Itu.

Satu demi satu "Gelombang Ceramah" yang dulu menjadi lombong "jualan Tunai" menjadi kontang dari disinggahi manusia.. Arghhh!!!sudah tentunya bantuan APCO YAHUDI!!! 

Mungkin itulah yang bersarang dikebanyakan pemimpin pemimpin PR dan penyokong mereka.. Andai ramai dikalangan kita sinis,ragu ragu malah ada yang merasa mual dengan tindakan tindakan Najib Razak,
maka AP PERSEMBAHKAN HAKIKAT YANG MENGGEMPARKAN RAKYAT MALAYSIA.

Tun Razak


Perdana Menteri Malaysia yang kedua, Allahyarham Tun Abdul Razak bin Dato' Hussein, seorang lelaki bijaksana, sabar, sensitif dengan kesusahan dan penderitaan rakyat dan memandang jauh ke hadapan untuk kepentingan negara dan rakyat.

Sebagai seorang wartawan, saya sering bercakap dengan beliau. Tiga perkataan beliau yang saya kira hikmah: sabar, amanah, gigih kerja, bertanggungjawab, cari orang pandai jadi rakan, jadikan Allah rakan, jadikan rakyat keluarga dan jadikan negara rumah kita.
Pada satu malam, 1970-an, di Taiping, Perak. Kata Tun Razak: "Semua anak saya jantan." .
"Saya tak tahu, anak saya, Najib, apa nak jadi." Kata ulama dan ahli tarikat, Haji Mat Saman Kati, "Insya Allah, anak lelaki Dato tu, akan jadi macam Dato." Sambut Tun Razak, "Saya harap begitu.
" Haji Mat Saman Kati mengangkat tangan dan berdoa, " ...Ya Rahman, ya Rahim, angkatkanlah anak hamba - Mu, Dato' Razak menjadi seperti bapanya, ...jadikanlah dia, amanah, jujur dan mengasihani orang - orang miskin."
(Dipetik dari blog penulisan Mokhtar Petah,)

DATO SRI NAJIB BIN TUN RAZAK ITU DIDOAKAN KEMULIANNYA DAN DIANGKAT UNTUK MENJEJAKI LANGKAH AYAHANDA OLEH SEORANG ULAMA.. DAN BENARLAH....BELIAU KINI SEDANG MENITI PERJALANAN SEORANG PERDANA MENTERI YANG DIKASIHI OLEH RAKYATNYA.YAKIN DAN PERCAYALAH DOA SEORANG ULAMA ITU,BAHAWA NEGARA MALAYSIA INI SEDANG DPIMPIN OLEH ORANG YANG BENAR

2 comments: