Tuesday, March 13, 2012

PANAS!!!!!BANTUAN PKR KEPADA MANGSA BANJIR : KERTAS A4,

Terima kasih sangat sangat...JASA YB Tai Sing Ng dari PKR PERAK DALAM MEMBANTU MANGSA BANJIR
Dalam keadaan  banjir  yang berlaku di Jalan Matang, Kampung Jelapang,Simpang Halt  dan sekitar Parlimen Bukit Gantang Perak beberapa hari lepas telah mengakibatkan  musibah berlaku yang banyak menenggelamkan kediaman penduduk disini.

Tiada kata yang dapat AP ucapkan andai begitu sekali "kerja keras" yang ditunjukkan kepada rakyat.
YB TAI SING NG TELAH MENDEDAHKAN APA YANG SELAMA INI PKR PERJUANGKAN....


Biar AP DEDAHKAN "Kerjakeras" YB Tai ini buat tatapan umum dan peringatan kepada yang bakal mengundi di PRU akan datang..

Banjir yang melanda sebenarnya menyingkap perilaku mereka mereka yang mengaku memperjuangkan rakyat,

Bayangkan,sepatutnya bantuan makanan,air bersih,pakaian bersih dan perlindungan,perkara asas ini yang sepatutnya difikirkan bagi membantu mangsa banjir...HEBATNYA PKR PERAK kerana memberikan "BANTUAN KERTAS A4" untuk membantu mangsa mangsa banjir tersebut..
Bukan AP sengaja mengada adakan cerita tapi dinyatakan oleh bloggers PR dan orang PR sendiri semasa kejadian..

Dibawah ini AP LAMPIRKAN posting BLOGGERS Orangni yang merupakan blogger Pakatan Rakyat

ISNIN, 12 MAC 2012

Apa kejadahnya..!!! PKR Kuala Sepetang bagi kertas A4 pada mangsa banjir..!!!????
Tak fahamlah aku..!!!

Tapi lain hal pula dengan PKR Kuala Sepetang….Pelik  punya kerja pada pendapat penulis Orang ni. Dalam kesibukan anggota Unit Amal PAS Bukit Gantang  menghulurkan  bantuan makanan kepada mangsa  banjir..ahli-ahli PKR yang penulis pun tak tahu apa jenis  penugasan mereka telah turut serta sibuk..mereka (PKR) bukan sibuk hulur bantuan tapi sibuk  menghulurkan kertas-kertas A4  berupa risalah yang dicetak diatasnya mengenai  isu-isu  kenaikan harga barang dan sebagainya…- Cis..!! bodoh punya kerja..!!!


Seorang mangsa banjir  menemui penulis  berkata pihak PKR Kuala Sepetang macam tidak peka langsung serta tidak prihatin dengan keperitan mangsa banjir. ”Kami mahu bantuan segera dalam masaalah banjir…bukan masanya nak  berfikir masaalah isu kenaikan harga barang, mereka (PKR) teramat salah tempat untuk itu”- kata seorang penduduk.

Penulis Orang ni  pun hairan dan pelik dengan apa yang berlaku. Tidak terfikirkah PKR Kuala Sepetang dengan situasi  banjir..?? YB  Tai Sing Ng  janganlah seperti menangguk didalam air banjir (gambar kiri),  Semasa  banjir  berlaku mangsa-mangsa mahukan usaha seperti menyelamat kan mangsa terperangkap,penempatan mangsa banjir,lokasi atau bilik gerakan banjir untuk petugas,kain selimut,tikar,makanan,minum dan sebagainya….bukan mangsa banjir nak baca risalah berunsur politik masa tu…tiada masa pada mangsa banjir nak serabutkan fikiran dengan nak baca risalah dan tiada masa nak main politik sedemikina masa  bencana.  Kalau PKR Kuala Sepetang  nak cari publisiti politik pun  dalam waktu bencana banjir….janganlah tujuk-kan kebodohan diri.

Dimaklumkan juga  bahawa  anggota dari Unit Amal PAS Bukit Gantang pun terkilan dan terkejut dengan kejadian tersebut. Apa tidaknya… semasa anggota Unit Amal sibuk agihkan makanan  kepada mangsa…anggota PKR Kuala Sepetang pun sibuk juga dengan edarkan risalah. Kalau tolong sama dalam misi bantuan tu tak apa la.. Sehinggakan  anggota Unit Amal ada yang disindir oleh mangsa banjir dengan berseloroh berkata  “ datang ni  nak bagi risalah ke…? kami tak makan kertas  dan risalah tu nak buat selimut pun tak boleh”  

PKR Kuala Sepetang teramat -amat-amat -amat-amat-amat -amat-amat perlu baiki gerakerja dalam apa saja tindakan. YB ADUN Kuala Sepetang ( PKR ) wajar ubah pendekatan…sebelum rakyat ubah pendirian....PRU pun dah dekat, jangan sibuk melobi kerusi PKR di Perak..tapi sibuklah dengan tugas yang diamanahkan didalam kesuntukan masa ini .

Dicatat oleh Orang ni di 7:15 PTG


Sedarlah wahai pengundi Kuala Sapetang..PKR HANYA MEMENTINGKAN KUASA DARI KEBAJIKAN RAKYAT.
BAYANGKAN BENCANA LAIN MENIMPA...APAKAH MAMPU HIDUP DENGAN RISALAH A4,
KENYANGKAH PERUT SIKECIL DENGAN PROPAGANDA POLITIK..

Begitulah nasib rakyat di DUN Kuala Sapetang Perak,bersusah susah memilih dalam Pilihanraya yang lepas,dimana tempatnya mengadu andai bencana menimpa..

3 comments:

  1. UMNO tetap no 1 dlm memberi bantuan kepada rakyat yg susah.

    ReplyDelete
  2. A4 sehelai tu nak sapu bontot dia lepas berak pun cukup.
    dasar cina kominis memang tak faham bahasa.
    kenapa tak sumbat saja kertas A4 tu kat dalam mulut dia.

    memang bangsat keturunan kominis ni...bolih tolong kirim kat dia tak...

    ReplyDelete
  3. Kawasan yg kena banjir tu kawasan melayu..pasal tu dia buat xtau..

    ReplyDelete