Thursday, February 23, 2012

PAKEJ BR1M versi PAKATAN

BANTUAN RAKYAT 1 MALAYSIA (BR1M) DALAM VERSI PAKATAN RAKYAT


Baru recover blog dari didelete...asam pedas betul,punyala sopan tatasusila dijaga,adab gambar disusun,puing puing bahasa dinukil...boleh pulak direport sebagai "ganas"..

Ahh,gusar "ganas" telah AP tinggalkan tadi,kembali menulis lagi,biar ribuan report dihantar,
Disepanjang masa masa yang terluang tadi berkelana AP ke forum,blog,mukabuku kawan dan lawan untuk melihat lihat akan perkembangan terkini politik negara dan negeri, kita bicara negeri dahulu...Perak bumi bertuah..

Negeri,
Ada tarikan baru bagi anda yang ke ceramah ceramah Pakatan Rakyat... Begitu lamanya mereka terpesona dengan "PROTOKOL CERAMAH" ciptaan mereka iaitu :

1 dendangan lagu lagu nasyid tempatan dan luar negara(Maher Zain selalunya)
2 dimulai dengan lontaran do'a dan sepotong hadith ( hampir semua penceramah termasuk lantikan Alfadil dan ustaz dari DAP DAN PKR)
3 pelontar vokal paling rendah ratingnya memulakan ceramah.(penceramah1)
- isi ceramah biasanya anda boleh ramalkan.....
4 pelontar vokal sedikit penting dikawasan atau dun....(penceramah2)
- isi ceramah ini jua boleh anda ramalkan...... Selepas pelontar yang kedua biasanya...
JURUACARA MAJLIS MENGUMUMKAN SUARA PELONTAR AKHIR PALING POPULAR AKAN MEMULAKAN CERAMAH

DANNNNNN...

Bahagian ini paling ditunggu pelontar pelontar SUARA ceramah..... MENGAPA? Kerana dibahagian terpenting inilah yang memastikan "ELAUN PERSEMBAHAN MEREKA" dibayar.
maka bertebaranlah kantung kantung "JIHAD MENUMBANGKAN BN" minta diisi oleh para para "AHLI SYURGA YANG DIJANJIKAN MURSYIDUL PARTI" Keringat memikul kantung PASti terbalas!...antara niat yang dipasang dalam hati SIPEMIKUL.



TAPI LEWAT KINI...
Persembahan protokol ceramah mereka sudah dilihat ketinggalan kehendak zaman,lapuk,plastik,streotaip,lesu sama seperti Program AKADEMI FANTASIA yang sudah muak ditonton gimik demi gimiknya,TRAGIS DEMI SEDIHNYA,kejutan demi pendedahannya.
"PERLU ADA ELEMEN BARU" getus hati si perencana strategik Pakatan Rakyat...

DANNNN.......

TERKINI MEREKA PAKATAN RAKYAT.......BAWAKAN UNTUK ANDAAAA DICERAMAH CERAMAH KARNIVAL MEREKAAAAAAA!!!!!

.....................hammmmmmmmmperrrrrrrrrr....cabutannnnnnnnn...berrtuuuahh!! (kalau ada intro muzik bagus ni)



BEGITULAH MURAHNYA TAHAP BERPOLITIK MEREKA MEREKA INI,


Setelah menyedari dinginnya rakyat menyambut ceramah ceramah mereka,setelah menyedari rakyat dan penyokong sering bertanya KEMANA WANG DERMA yang mereka berikan SABAN MALAM,365 hari, 10 tahun semenjak kejatuhan DSAI...

AKHIRNYA PAKATAN RAKYAT BERALAH....RAKYAT DAN PENYOKONG WAJIB MENERIMA "SESUATU" dari PAKATAN RAKYAT... Bukan sebesar Pakej BR1M,atau senilai 1AZAM, tapi......HAMPER....HAMPER diulangi...

p/s:
teringat AP, masa nak cari hamper buat hari sukaneka sekolah... AP beli dikedai berhampiran roundabout bomba Ipoh,tak pun di deretan kedai dekat Tasek,
Terima kasih Pakatan Rakyat kerana "hamper" BR1M PR mengimbau kenangan AP..hehehe
Moga moga selepas ini dalam karnival ceramah mereka ada tv led 40' atau ipad2 buat hadirin bertuah....takpun pada sipemikul kantung..kesian mereka mereka itu
hamper pun category ketinggalan zaman...mohon tukar yer

: gambar dari blog pengundisungairapat.

No comments:

Post a Comment