Monday, October 8, 2018

IBU GANTI NAJIB BERDOA DI BAITULLAH DAN RAUDAH


KASIH SEORANG IBU,
Meyambung doa anak yg terinaya...

Runtuh hati dan jiwa melihat gambar ini bila seorang Ibu yg uzur dalam usia begini masih berusaha meneruskan niat mengerjakan umrah, kebiasaannya anak jadi peneman sepanjang amal ibadat yg bakal dilaksanakan. Nampaknya tidak kesampaian, sekali pun mendapat undangan istimewa dari kerabat Diraja Arab Saudi menunaikan Haji yg lepas, tetapi Kerajaan PH menghalang dgn menahan pasport dan menegah keluar negara kononnya beliau terlibat dalam jenayah mencuri wang 1MDB yg akhirnya sehingga kini belum didakwa dan terbukti ianya fitnah diatas pembalasan dendam.

Kerajaan Arab nyata terasa tersinggung kerana undangan kepada pemimpin Islam dianggap serong oleh sebuah kerajaan baru yg sebelum ini merupakan fokus negara islam ditimur dalam perhatian dunia Islam.
Sekatan kepada DS Najib tidak berakhir disini malah sebaliknya PM baru pula asyik ke Luar negara, yg peliknya hanya termaktub hasil dua pekara yg boleh dilihat, pertama cubaan berhutang dengan negara luar, kedua pastinya memburukan nama Najib Razak seluruh dunia seolah utk memberitahu pemimpin utama dunia bahawa Najib seorang yg gagal, korupsi, menyebabkan negara mundur dan tidak setanding hebat, jujur, baik dan cerdik sepertinya.

Menjadi kebiasaan pemimpin kerajaan terdahulu kalau dilihat ada beberapa pekara menjadi amalan dan kebiasaan pada mereka yg kini tidak lagi kita akan dengar cerita yg sama dgn kerajaan baru sekarang. Sebelum atau selepas PRU atau semasa Ramadhan Almubarak pekara pertama yg akan dilakukan adalah ke Madinah dan Makkah Mukaramah utk sholat dan mohon petujuk dari Allah swt, sholat memohon keredohan dari maha pencipta. Memang begitulah kebanyakan pemimpin Islam didunia yermasuk dari benua Eropah seperti contohnya Russia sebuah kuasa besar dunia yg sujud kepada lehendak Allah swt.

Selain itu sepekara lagi yg boleh kita lihat bila kebanyakan pemimpin dahulu paling banyak mewujud dan menyambung warisan Tafiz dan anak yatim yg kini tidak lagi kita boleh sama kan pemimpin yg baru dibentuk oleh PH. Malah sekolah Tafiz sudah mula diberi tekanan malah ugutan utk ditutup dati mulut menterinya sendiri. Rakyat semangnya sedar dgn kebangkitan golongan baru yg libreal dan syiah yg mula mendapat tempat dan ruang yg terbuka luas oleh kerajaan PH yg baru. Mereka tidak segan silu menidakan hadis, mencaci Islam, mengangkat Hussain spt syiah, perlakuan sumbang, LGBT dan banyak lagi yg boleh kita katakan Malaysia bukan lagi seperti negara Islam seperti sebelum ini.

Apa pun kita sebagai umat Muhammad saw dan punyai Ibu tersayang, marilah mendoakan kepada seorang ibu dapat mengerjakan umrah dgn baik dan Mabrur, moga segala doanya ditunaikan oleh Allah swt.

Labbaikallahumalabaik.....

@ SeMuTaR HiTaM.

No comments:

Post a Comment