Wednesday, September 12, 2018

PUKUL POLIS, TERBALIKAN KERETA PERONDA TAK AKAN DITANGKAP?


KENA BUAT RUSUHAN, TERBALIKAN KERETA PUKUL POLIS BARU TAK KENA TANGKAP?
Apa dah Jadi dgn negara bila kumpulan yg menuntut keadilan demi HAK rakyat dinafikan bagai ada sengkongkol dgn Kera Jaan yg PENIPU kepada Rakyat! Siapa disebalik arahan yg dilakukan terhadap rakyat di SOGO dan Pelajar yg berdemo ditangkap dan dihalang?

Audah-sudahlah rakyat mula hilang kepercayaan terhadap integriti SPRM dan POLIS bila membuat tuduhan Palsu ttg DS Najib dgn kaitan 1MDB yg lepas bila tiada lansung dakwaan ttg 1MDB yg dikaitkan dgn najib, negara di pertontonkan dgn pelbagai barangan kemas, beg mewah, matawang asing dan pelbagai barangan berkali-kali setiap hari dengan memperlihatkan di kaca TV disaksikan dan dilaporkan seluruh dunia seolah negara terlalu teruk. Sekarang semuanya senyap... mana SPRM dan POLIS. Mana, mana... bukankah ini lebih TERKEJUT sepatutnya?

Mana menteri kewangan yg main HANTAM ikut suka bagi laporan yg diikuti RAKYAT malah DUNIA yg mengikutinya? Negara bukan shjdimalikan malah diaibkan dimata dunia, lebih teruk lagi bila ia juga disabitkan kes RASUAH boleh terlepas begitu sahaja tanpa blh didakwa atau dikaitkan dgn kes kembali, bagaimana 25 saksi yg memberikan kenyataan dan bagaimana pula 35 lagi saksi yg menunggu utk diberi kenyataan.

Peguam Negara yg disaran serya dilantik oleh beliau sendiri sdh tidak cukup adil kerana merupakan peguam beliau juga sebelum ini. Kalau dulu menang PRU dgn menipu rakyat sekarang ke fasa 2 guna kuasa menindas dan menafikan HAK rakyat!

Rakyat sudah sedar spt ingatan keras dlm Agama jgn sesekali terjatuh kelubang yg sama kali kedua, rakyat juga sedar modus operandi tetap sama kerana PM4 dan PM7 adalah oranh yg sama, jadi soal mengaibkan terinaya sebelum ini spt bukti tilam, bulu, cadar, air mani dan segala mak datuk punya bukti supaya aib dan Fitnah!

Jadi Tak heranlah RAKYAT CUKUP SEDAR TERTIPU DGN PEMFITNAH yg kini sdg mengunakan kuasa dgn cara rakus menindas dan menzalimi rakyat spya takut dan akur dgn mereka. Setakat kebal didunia blm pasti selamat lagi..... lupakah mereka Allah yg sentiasa memerhati dan juga berkuasa memberi hadiah MUSIBAH kepada negara dan mereka?

Mana menteri KDN? Tak mahukah keluar TV sejam sekali macam kes DS Najib dan 1MDB? Tak teringinkah keluar TV sejam sekali. Cuba cerita kepada rakyat kenapa ditangkap mereka yg protes tentang keadilan dan kehakiman negara yg semakin hancur! Kenapa sekarang pula berani bertindak dgn Rakyat yg tuntut hak mereka?

Apakah mereka perlu merusuh dgn kejam seperti BERSIH memukul anggota dan memusnah kereta POLIS serta merosakan Harta Awam barulah POLIS tidak akan bertindak? Apa sebenarnya mereka takutkan? Rakyat atau pemimpin yg sdg menzalimi rakyat? Mana perginya slogan Bersih, Cekap, Amanah, Adil utk semua?

Bukankah kerana nila setitik sebelanga susu yg musnah, kerana seorang dua yg salah guna kuasa adakah kita sebagai rakyat terpaksa hancurkan Agama dan Negara? Tidakkah kita punya generasi anak cucu yg akan diwarisi keamanan dan kemakmuran sebagai kesinambungan hidup?

Sebagai rakyat...... kita juga perlu bangkit dlm apa jua cara, tidak terhapus dosa silam bila kita tertipu dgn memberi negara kepada penipu dan pemfitnah. Ini tanggung kawab kita utk kembalikan semula negara dilandasan sebelumnya. Rakyat ketika ini patut mengunakan kuasa utk menghukum! Supaya kita tidak dari golongan yg tidak  mengakui kesilapan sendiri dan sembunyi tangan sebelum pedih mata kita juga yg terus menyaksikan kehancuran Agama, bangsa dan kedaulatan Negara.

Selagi penipu ada jgn fikir ttg cerita kebenaran....

@ SeMuTaR HiTaM
#BangkitlahRakyat

No comments:

Post a Comment