Wednesday, September 19, 2018

ISU TOK PA ISYARAT PERANG TUN DAN ANWAR BERMULA


RAKYAT TIDAK AKAN TERTIPU LAGI DGN GAME TUN DAN SEKUTUNYA.

APA SANGAT NAK KECOH?
Rakyat sekali lagi dihayalkan dgn isu TOK PA KELUAR UMNO, disebalik isu tersebut kita lupa yg realiti sebenarnya PERANG TUN dan ANWAR sudah bermula. Setakat pencacai dedakian RBA kelas ketiga yg kecoh memadan muka orang UMNO tu bukan cerdik sangat pun malah ada yg tak tahu apa sebenarnya terjadi. Tapi biasalah mereka setia ikut suruhan bukan pun jenis yg mendalam soal politik bila terbukti hingga kini pun sudah tertipu tetapi masih kuat mengangguk lagi.

Sebelum ini admin pernah dedahkan ttg TEORY 116, cai kelas 3 mana nak ambil tahu dan tak tahu pun apa nak jadi, tetapi hasilnya kita sudah boleh melihat 'spark' atau percikan api sudah pun bermula nampaknya bakal jadi ledakan dan mengunung besar kali ini. Cai mana tahu yg tahunya sekadar mencarut dan fitnah kerana itu hasilnya dapat pujian atau istilah dedak yg mengeyangkan. (Sila klik)

Sebenarnya Tun dan kuncu adh mula dulu hasil dari persiapan peperangan ini, bila Anwar umum bertanding di Port Dikson, Tun seolah tidak menoleh kebelakang dan terus berusaha keras memastikan dia bersama kuncunya termasuk kroninya yg bakal menang dalam  perang antara mereka nanti. Seperti biasa bagaimana dia mahu sulitkan rancangan sekalipun tidak akan tersorok kerana yg mengkaji dan meneliti sentiasa mendapat clue dari kesilapan perbuatan dari kuncunya spt DAP, Amanah dan sebilangan dari PKR sendiri yg setia kerana sdg kenyang dan mewah sebab menjadi tagan kepada TUN dan PBBM.

Oleh kerana itulah kita boleh lihat beberapa pemimpin PKR bercakaran sesama sendiri dalam parti termasuk isu paling dekat spt Fauziah, Azmin, Ambiga dan banyak lagi yg berhaluan kiri mempertikaikan kenapa Anwar bertanding di Port Dikson. Samada mereka sedar sesuatu bakal berlaku atau pun memang mereka rasa kemewahan bakal berkubur bila perang bermula merebut kerajaan yg baru oleh Anwar. Mereka juga sedar DAP, PBBM, AMANAH dan kompenan laim sekadar menumpang kini semakin naik junjung. Tidak nampak bagaimana Tun boleh serahkan takhta kepada Anwar.

Anwar tidak sebodoh yg disangkakan PH kroni Tun, kali ini pastinya dia akan Checkmate terus PH. Secara logiknya tak kan Anwar mahu mewarisi Kerajaan Porak Peranda tinggalan Tun? Anwar juga akan dikekang sekali pun dia menjadi Perdana Menteri warisan dari PH,  Dia sedar Tun telah membuat persiapan atau SHEILD untuk dirinya kerana tetap percaya orang yg dipenjarakan masakan percaya bulat tanpa sebarang keraguan lansung. Bertahun dipenjara adakah boleh akan setia dan menghormati beliau?

Anwar juga sedar barisan kekangan yg diwujudkan Tun seperti Penasihat Ekonomi yg terdiri dari Zetty, Daim, Robert Kuak dll adalah kekangan kepadanya utk tindakan memacukan ekonmi negara jika dia dilantik sebagai PM 8, Bukan itu sahaja meneteri kewangan dan peguam negara juga disusun atur utk boleh bertindak terhadapnya malah kombinasi tentera sulit Tun dalan kementerian sebenarnya sekali lagi boleh mengadakan bukti dan mengheret Anwar ke jerigi besi kembali sekali lagi. Lakon layar tuduhan fitnah terhadap NAJIB sudah cukup membuktikan sebenarnya hati Tun sebenarnya

Kalau kita lihat adakalanya Tun sudah tak berupaya berjalan dgn baik, bercakap lupa, keletihan dan sebagainya kenapa tidak terfikir biarlah Menteri atau orang kuatnya boleh mengantikan nya dlm setiap kerja atau lawatan Tun sebelum ini, tetapi kenapa Tun masih mahu meneruskan dlam keadaan penat dan uzur begini? Sudah tentulah apa yg dirancang tidak semua yg tahu dan apa yg dia lakukan adalah persediaan Perang yg bakal berlaku.

Dan kerana itulah Tun tetap berusaha mendapatkan sokongan dari mementingkan soal ekonomi negara dan Rakyat, jangan pula kita tak nampak bagaimana usaha Tun ke Sabah dan Sarawak dan mengembar gemburkan kononnya PH perlukan sokongan majoriti 2/3 utk perubahan. Perubahan apa yg nak dibuat oleh Tun sehingga begitu kuat beliau berusaha? Sebenarnya dia mencari sokongan kerana sedar kebangkitan Anwar bakal berlaku spt yg dia ramalkan tidak seperti macai-macainya fikirkan. Kita juga tidak akan terkejut akan segala usaha kerajaan PH menabung dan memotong segala peruntukan, memecat anggota kerajaan, menceroboh khazah besar punca kewangan selama ini jika ianya sebagai tukaran utk sokongan kepada beliau yg hanya punya 13 seat tetapi berkuasa di negara.

Anwar secara zahirnya tidak mahu jatuh dilubang sama buat kali kedua. Dia tidak sedengkel yg dikatakan, mana mungkin dia memilih kerajaan sedia ada yg kini semakin dibenci Rakyat yg tertipu dan ditindas teruk, kerajaan yg korupsi dan salah guna kuasa, tidak professional, tiada pengalaman, membuat rakyat terhimpit, berdendam dan terinaya.
Cukup jelas kuasa disalah guna diperlihatkan kepada rakyat bila perasuah boleh bebas, fitnah terhadap DS Najib berterus difitnah sebagaimana beliau juga yg jadi sasaran pertama sebelum ini. Negara semakin mundur, Persahabatn dgn negara luar semakin berenggang spt Arab Saudi, China, Jepun dan lain-lain yg sdh nampak menyalakan permusuhan diplomatik dan kebersamaan memajukan ekonomi.

Buka itu sahaja kerajaan sedia ada yg semalin kotor juga sudah dipenuhi oleh egen-agen setia Tun didalamnya... Adakah Anwar akan terus angguk dan Akur menerimanya atau pun beliau berhak dapat kerajaan baru yg bersih dan menjadi harapan Rakyat melihat negara kembali stabil dan bersinar seterus menutup segala kezaliman yg ada dan bernafas kembali. Adakah Anwar sedia menerima Kerajaan PH yg dibelakangnya DAP yg menyiksa rakyat dan mengetahui Rakyat mula bangkit menentang kerajaan yg beliau warisi dari TUN  DAP dan kuncunya?

Apakah beliau kena tanggung semua keroskan Tun? Sedangkan beliau boleh membentuk kerajaan baru dari parti yg ada dan yg sebenarnya majoriti menang dalam PRU lepas. Anwar sebenarnya sdh nampak gerakan dan usaha Tun mencari penyokongnya spya menidakan hasrat beliau sebagai PM ke 8 kerana dimasa Rakyat disiksa beliau juga diantara yg sdg diinaya dan tiada kuasa utk membantu rakyat yg menderita.

Ttg isu Tok Pa Lompat tu, itu juga usaha Tun walaupun terus tunjuk sombong dan kata tak nak UMNO, tapi dalam keadaan sekarang yg terdesak mmg perlukan sokongan sebenarnya, tak masuk akal PBBM yg ada paling manoriti dan kecil hanya ada 13 kerusi nak sound kat yg paling majoriti kerusi utk Parti spt UMNO yg ada 51kerusi. Apa pun tunggulah macam-macam macai qkan katakan banyak lagi akan lompat. Kesian juga kan utk apa nak sokongan UMNO sedangkan sudah ada Kerajaan. Percayalah sebenarnya dalam UMNO sebenarnya pengkhianat semua dah jadi katak hijau yg melompaf join atau bersama ular sawa yg kata sunyi takda kawan dan mencari kawan baru utk duduk dgn selamat bersama.  Kalau ada pun biarlah...

@ S@rb@n Tujuh H@st@
Tq : 10 cent
#janganKenaTIPUlagi

No comments:

Post a Comment