Tuesday, August 28, 2012

PERAK JUGA BERGOLAK!!!

Memang menjadi buah mulut ramai orang,desas desus mengenai kerusi mana patut diserahkan,kerusi mana patut diberi,siapa yang paling layak menjadi calon.

Telah ada ura ura mahu memboikot Pilihanraya yang akan datang ini  juga dengarnya.Begitulah besarnya pergolakan yang berlaku di Negeri Perak.
Sama besarnya peristiwa bergambar "Ustaz Nasharudin Isa bergambar dengan Perdana Menteri Malaysia  Dato Seri Najib Tun Razak".
Besarnya dibicarakan kesalahan Ustaz Nasha Isa bergambar itu oleh pengikut pengikut Parti Addin(ada pemimpinnya dikenali sebagai pemegang EXCO Adat dan Sukan,bukan EXCO Addin) dan penyokong rakan rakan Parti Ultra Kiasu dan Parti Kronisma.sehingga URA URA mahu dilucut dan direndah tarafkan segala perkara baik perbuatannya termasuk "MEMPERTAHANKAN KESUCIAN ISLAM"
"Karpal dah setuju" kata insan tak "update" berita ini.

Kita tinggalkan segala macam ura ura dan segala macam penjatuh penjatuh hukuman penyokong parti Addin itu kepada tindakan "Fisabillah Ustaz Nasha"
Bakal ditalkinkan.
Bicara AP entri ini sebenarnya berkisarkan pergolakan Politik yang berlaku di Negeri Perak tercinta ini.Dan bukan berita yang diada adakan,tidak juga berita konspirasi malah,tiada kena mengena dengan peristiwa bergambar dengan mana mana pemimpin UMNO.

Pergolakan apa yang sedang berlaku diperak? Apa yang sedang diwar warkan?siapa yang mahu memboikot pilihanraya?

Perkara ini dikatakan antara menjadi punca;
Hasil dari perjumpaan pemimpin PR Perak yang dibuat secara tertutup di Clearwater Golf Club bulan lalu ;

"Nizar masih menjadi pilihan pertama untuk menjadi Menteri Besar sekiranya PR Perak menang pada PRU akan datang"

Dicadangkan oleh dua YB Dari parti DAP, Nga dan Ngeh bersaudara.Dengan alasan kesemua pengundi cina Perak,lebih lebih lagi pengundi di Kampung Kampung Baru amat menyenangi dan menyanjungi "tindakan bekas MB semasa berkuasa"

Sokongan penuh YB,YB dari DAP itu yang mendominasi kerusi kuasa di Perak itu,menenggelamkan suara suara minoriti Pejuang Pejuang Addin yang mahukan seorang Doktor,anak kepada tokoh agama untuk dijadikan Menteri Besar.

Begitulah kekecewaan yang diluahkan oleh seorang sahabat AP dari Parti Addin Perak,kecewanya dia dan ramai lagi pengikut parti Addin di Perak,kerana Kepimpinan partinya terbukti menjadi BONEKA DUA BERSAUDARA itu semuanya kerana dikhayalkan dengan KUASA.


ATAS ARAHAN DUA BERSAUDARA ITU JUGA.....DIKATAKAN KERUSI PARLIMEN BUKIT GANTANG AKAN DIBERI KEPADA CALON LAIN BUKAN LAGI NIZARCAMRY...


dengar cerita,Doktor itu juga patah hati dengan apa yang berlaku dalam parti Addin Perak sendiri,
Kita tengok sama sama apa nak berlaku nanti.
Perakcybertroopers,kami tiada arahan arahan macam atas ni...."kau pergi sana...kau lawan sini.."
Tiada juga yang macam ini "kerusi ni bagi dia....kerusi tu aku punya"... Jom join kami.









No comments:

Post a Comment